לוגו משרד עו"ד דרור מאור - הכוונה משפטית במשפחה

למי שייכת דירה שהתקבלה בירושה

האם ירושה שייכת לשני בני הזוג?

הכלל הוא כי אין לאדם זכות בנכסים שירש בן/בת זוגו. מכאן, שרכוש שהתקבל בירושה שייך בלעדית ליורש/ת, ואינו מתחלק באופן רגיל בין בני הזוג במקרה של גירושין.
יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם נסיבות החיים מעידות על כוונת שיתוף בין בני הזוג, והללו עשויים להצדיק חריגה מן הכלל:

  • השבחה של הנכס בהשקעה משותפת. כאשר בני הזוג משקיעים בנכס, משפרים את מצבו ומעלים את ערכו, הדבר עשוי להעיד על ראייתם את הנכס כרכוש משותף, ולטשטש את ההפרדה בין הירושה המקורית לבין הנכס שבמחלוקת.
  • מגורים משותפים של בני הזוג בדירת הירושה. בני זוג המתגוררים לאורך זמן בדירה שירש אחד מהם ומנהלים בה משק בית וכלכלת בית משותפים, מעידים מעצם התנהלותם על כוונת שיתוף, ועל אינדיקציה לחלוקת הנכס ביניהם בעת פרידה.
  • רישום הנכס על שם בן-הזוג. גם ללא השקעה של כסף ומשאבים משותפים בנכס, רישום הדירה על שם בן-הזוג השני מעיד על כוונה לחלוק בנכס. באופן דומה, גם הפקדת כספי ירושה בחשבון הבנק המשותף, או מכירת דירת ירושה ושימוש משותף בכספים שהתקבלו מהווים גילוי דעת לכוונת שיתוף מצד היורש/ת.
לא פשוט להפריד נכסי ירושה וכספי ירושה המתקבלים בתקופת הנישואין, באופן ברור ומובהק אשר ימנע טענות עתידיות בדבר שיתוף בירושה. בכדי להימנע מטעויות, אנו מזמינים אתכם תמיד, לשאול אותנו ולהבין יותר.

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
Print
דילוג לתוכן