לוגו משרד עו"ד דרור מאור - הכוונה משפטית במשפחה

מי צריך גישור אחרי החגים?

סכסוכים הם חלק מהחיים. גם אם לא בחרנו אותם, בידינו לבחור כיצד לנהל אותם נכון.

החיים רצופים במחלוקות. מחלוקות על צוואה, על ירושה, על אופן הטיפול הראוי ביקירינו, או על הדרך הנכונה להפריד כוחות. וגם, ניכור בין שכנים, שוכרים, או ספקי שירות ומוצרים. מאבק משפטי אף פעם אינו אידיאלי. הוא יקר, ממושך, ומבזבז זמן, אנרגיה ומשאבי נפש.

האלטרנטיבה לכך היא הליך של גישור, כאמצעי אפקטיבי לטיפול במצבי משבר:

  • גישור הוא תהליך וולנטרי, המבטא רצון טוב ונכונות להתפשר. הצדדים בגישור מגיעים אליו מרצונם, ורשאים לסיים אותו בכל עת.
  • מגשר אינו שופט, וזהותו נבחרת על-ידי הצדדים, בהתאם לאופיים ולהעדפותיהם. תפקידו אינו להכריע "מי צודק", אלא לסייע לכל המעורבים להגיע לפתרון יעיל המוסכם על כולם.
  • המטרה בגישור אינה "לנצח", אלא להגיע להסדר הטוב ביותר העונה אחר הצרכים. מגשר מיומן יודע להביא את הצדדים לכדי ישיבה משותפת סביב השולחן, תוך התמודדות עם קשיים וחסמים המתעוררים בדרך.
  • בחירה בגישור כחלופה לפנייה לערכאות הינה חלק מראיית עולם פרגמטית הרואה בסכסוך חלק בלתי-נפרד ממהלך החיים, ומייחסת חשיבות לרווחת כל הצדדים בניהולו.
  • החשוב ביותר: גישור, במיוחד בין בני משפחה, מונע קרע בלתי הפיך ונתק בין קרובים. הגישור מאפשר לבני המשפחה להמשיך בחייהם תוך מינימום נזק, ובמחיר נפשי וכלכלי נמוך בהרבה בהשוואה לפניה אל בית-המשפט.
  • זכרו כי מי שפונה אל בית-המשפט יודע כיצד הוא נכנס, אבל אינו יודע כיצד יצא. תמיד עדיף לתת הזדמנות ראשונה ליישוב הסכסוך בדרכי שלום.
בכל מקום בו עולה קושי, משפחתי או אחר, ואתם מרגישים כי הכלים העומדים לרשותכם אינם מובילים לתוצאה הרצויה, אנו ממליצים לכם לעצור לרגע ולהתייעץ. אם יש התלבטות – תשאלו. אנחנו מזמינים אתכם לחשוב איתנו יחד.

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
Print
דילוג לתוכן