לוגו משרד עו"ד דרור מאור - הכוונה משפטית במשפחה

צוואה ומסמך הבעת רצון

משפחה היא הדבר החשוב ביותר בעולם. לכן רצינו לשאול אתכם: 

  • מתי לאחרונה עשיתם סדר בארגז הכלים המשפטי של המשפחה?
  • האם יש לכם ילדים קטינים? ילדים עם צרכים מיוחדים? כיצד תוכלו להבטיח את עתידם?
  • לכמה מכם יש צוואה, והאם אתם יודעים מדוע היא חשובה?

 

סיכמנו עבורכם את הנקודות החשובות לגבי מסמכים אלו – בכדי שתוכלו לשקול האם הם דרושים לכם.

צוואה – מסמך הקובע כיצד יחולק רכושו של אדם לאחר מותו, על-פי רצונו הבלעדי ושיקול דעתו. בהעדר צוואה, יחולק הרכוש בין בן הזוג הנותר לבין הילדים. במשפחות עם ילדים קטינים וילדים עם צרכים מיוחדים, לא יוכל ההורה הנותר – בהעדר צוואה – לבצע כל פעולה ברכוש ללא אישור בית המשפט לענייני משפחה.

צוואה הדדית – צוואה הנערכת בין שני בני זוג המורישים אחד לשני את כל רכושם במקרה בו אחד מהם נפטר, ורק לאחר מות שניהם עובר הרכוש לילדיהם. הורה רשאי לנקוב בצוואה גם בשמו של אפוטרופוס שימונה לילדו לאחר לכתו.

מסמך הבעת רצון – מסמך המאפשר להורה של קטין או לאפוטרופוס שהוא בן משפחה של קטין או בגיר לציין מי יהיה האפוטרופוס שיחליף אותו בעתיד, במצבים בהם ההורה הופך לבלתי כשיר. בהעדר מסמך הבעת רצון, ימונה על-ידי בית-המשפט אפוטרופוס מחליף אשר יהיה מוסמך לפעול בשם החסוי ולנהל את ענייניו הרכושיים או האישיים לפי ראות עיניו.

במידה ואין לכם צוואה, או שיש צוואה קיימת ותרצו לחשוב עליה מחדש; במידה ואתם הורים לילדים קטינים או בעלי צרכים מיוחדים; במידה וחלו שינויים בהרכב התא המשפחתי. אנו מזמינים אתכם לשבת ולהתייעץ, ולהבין יותר.

שינויים בנסיבות החיים הם נושא מורכב, הכרוך לעיתים בבירוקרטיה, זמן ומשאבי נפש. אנו מציעים לכם את עזרתנו בניהול נכון של ארגז הכלים המשפחתי.

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
Print
דילוג לתוכן