לוגו משרד עו"ד דרור מאור - הכוונה משפטית במשפחה

ייפוי כח מתמשך הוא לא למבוגרים בלבד

מי צריך ייפוי כח מתמשך?

ייפוי כח מתמשך הוא מסמך ייחודי המהווה מעין 'צוואת חיים', המסדירה את ענייניו האישיים, הרכושיים והרפואיים של אדם, על-פי רצונו. זאת, במצבים בהם לא יוכל עוד לקבל החלטות הנוגעות לענייניו, ובאופן ובתנאים אותם יקבע הוא עצמו.

האם מדובר במסמך האופייני לגיל המבוגר?
כלל לא. המסמך מטפל במצבי חוסר כשירות, ולכן נחוץ לכל אדם, גם לצעירים אשר כושרם נפגע, למשל בעקבות תאונה או מחלה.
המדובר במסמך המעניק מקום נרחב לרצון הממנה ולחירותו האישית, ומשכך הוא מספק הנחיות מסודרות לבני המשפחה, וחוסך מהם לבטים במצבים של קושי. כך למשל, ניתן להסדיר באמצעות ייפוי כח מתמשך סוגיות רגישות דוגמת המשך מגורים בבית או במוסד סיעודי, בחירה בטיפולים מאריכי חיים, קביעת סדר היום של הממנה ואופן הטיפול בו, וכל עניין אחר שהממנה מעלה על דעתו.

האם מדובר במסמך שהוא בגדר "מותרות"?
שוב, כלל לא. ניתן להיקלע למצב של חוסר כשירות באופן בלתי צפוי ובכל גיל. בהעדר ייפוי כח מתמשך, מחייב החוק פנייה לבית-המשפט בהליך של מינוי אפוטרופוס, ומעניק לאפוטרופוס שיקול דעת בלתי מסויג לקבל החלטות עבור האדם. לא תמיד האפוטרופוס הממונה מטעם בית-המשפט הוא אדם שהיינו בוחרים בו בעצמנו, ולא תמיד האפוטרופוס יודע או מסוגל לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר עבורנו.
ייפוי כח מתמשך הוא מסמך המוגש ונערך על-ידי עורך דין שעבר הכשרה של האפוטרופוס הכללי, והוא מאפשר לממנה להפקיד את הטיפול בו באיש אמונו ועל-פי בחירתו הבלעדית.

זהו מסמך המייצר שקט אישי ומחויבות משפחתית, ואנו ממליצים עליו בכל גיל. משרדנו מוסמך מטעם האפוטרופוס הכללי לייעץ ולערוך ייפוי כח מתמשכים, ואנו מזמינים אתכם לחשוב על כך איתנו יחד.

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
Print
דילוג לתוכן