לוגו משרד עו"ד דרור מאור - הכוונה משפטית במשפחה

לאן נעלם הביטוח הסיעודי

פוליסת ביטוח סיעודי נועדה למקרים בהם אדם הופך לסיעודי בגין מצב בריאות ותפקוד ירוד כתוצאה ממחלה, תאונה או ליקוי גופני.

עלות הטיפול בבן-משפחה או בקרוב סיעודי היא גבוהה מאוד ועשויה להגיע כדי אלפי שקלים. מכאן עולה הצורך ברכישת ביטוח סיעודי לכל אדם ובכל גיל. המדובר בפוליסה המופעלת פעמים רבות בגיל המבוגר, אולם קל יותר לרכוש אותה בגיל צעיר, כאשר הפרמיה החודשית – הנקבעת על-פי גיל ההצטרפות – עדיין נמוכה.

בשוק קיימים 3 סוגים עיקריים של פוליסות ביטוח סיעודי פרטי, בנוסף לזכאות לגמלת סיעוד הנקבעת על-פי תנאי הביטוח הלאומי:

  • פוליסות פרטיות הנרכשות באמצעות סוכן הביטוח.
  • פוליסות קולקטיביות הנרכשות על-ידי ועדי עובדים.
  • ביטוח סיעודי קבוצתי אחיד דרך קופות החולים.

 

בשנים האחרונות, עם העליה בתוחלת החיים ובעלויות חברות הביטוח, הפסיקו מרבית החברות לשווק פוליסות פרטיות חדשות או לחדש פוליסות קולקטיביות. כפועל יוצא מכך, אנשים שלא רכשו עדיין ביטוח סיעודי פרטי, יכולים לעשות זאת כיום רק במסגרת ביטוחי קופות החולים. ביטוחים אלו מספקים אמנם כיסוי סיעודי במחיר נמוך בהשוואה לפוליסה פרטית, אולם הם לוקים במספר חסרונות.

בראש ובראשונה, ביטוח סיעודי דרך קופות החולים הוא ביטוח אחיד. תנאיו נקבעים על פי הסדריה של הקופה עם חברת הביטוח, ואילו למבוטח אין כמעט יכולת להשפיע על תנאי הכיסוי, או להתאים את הפוליסה לצרכיו האישיים.

זאת ועוד, בעוד שתנאיה של הפוליסה הפרטית נקבעים בהתאם להסכם בין חברת הביטוח לבין המבוטח ואינם יכולים להשתנות, הרי שתנאי ביטוחי קופות החולים עלולים להשתנות לרעת המבוטח במהלך חייו, בלא יכולת מצידו להתנגד או להתמקח.

יחד עם זאת, עבור מבוטחים חדשים, זוהי כרגע האלטרנטיבה העיקרית הקיימת בשוק, ואנו מציעים לכם לשקול אותה וללמוד את פרטיה.

לא פשוט להביא את עצמנו להתמודד עם הבלתי נודע. ביטוח סיעודי הינו מוצר משלים חשוב, וחלק מארגון עתידו של התא המשפחתי שלכם, יחד עם צוואה ועם ייפוי כח מתמשך. בכדי להגיע מוכנים לגיל המבוגר, אנו מזמינים אתכם לשאול אותנו ולהבין יותר.

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
Print
דילוג לתוכן