לוגו משרד עו"ד דרור מאור - הכוונה משפטית במשפחה

מהו טופס אריכות ימים

בעת פתיחת חשבון בנק משותף חותמים השותפים בחשבון – דוגמת בני זוג, הורה וילד, או שותפים עסקיים – על תנאי ניהול החשבון. אחד התנאים החשובים מכונה "סעיף אריכות ימים", והוא נועד להסדיר מצבים בהם אחד מבעלי החשבון נפטר.

חתימה על הסעיף מאפשרת לבעלים שנותרו בחיים להמשיך בפעילות שוטפת בחשבון המשותף, עד להוצאת צו ירושה או צו קיום צוואה.

בהעדר חתימה על טופס כזה לפני מותו של אחד השותפים, לא יוכל השותף הנותר בחיים להמשיך ולפעול בחשבון, ומרגע הפטירה החשבון יוקפא למספר שבועות לכל הפחות, ולעיתים חודשים, עד לסיומו של תהליך מתן צו ירושה או צו קיום צוואה.

גם אם חתמתם על טופס אריכות ימים, רצוי לבדוק האם הבנק הגביל את הוראת "אריכות הימים" למשך תקופה מסוימת, ובמקרה הצורך יש לשוב אל הבנק ולחדשה.

חשוב לציין כי הטופס חל על מערכת היחסים שבין השותפים בחשבון, אולם הוא אינו מעביר את הבעלות בכספים אל הצד הנותר בחיים, ואין בכוחו לגבור על דיני הירושה. אם לאחר מתן צו הירושה או צו קיום הצוואה יתברר שהשותף הנותר משך כספים השייכים ליורשי המנוח, הוא ייאלץ להשיב כספים אלה ליורשים החוקיים.

בכדי להימנע מקשיים עתידיים ולחסוך לעצמכם תהליך ארוך ומייגע, אנו מציעים לכם להסדיר את תנאי ניהול החשבון כבר כעת. מדובר בצעד קל ופשוט, אך נחוץ. אנו עומדים לרשותכם בכל שאלה בדרך.

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
Print
דילוג לתוכן